BURA Gezilerinde bu sefer durağımız Isparta-Burdur oldu. “Lavanta Zamanı” başlığı ile çıktığımız yolculukta eşsiz lavanta bahçelerine ve bölgenin tarihî-kültürel noktalarına ziyaretler gerçekleştirdik. 13-14 Temmuz 2019 tarihlerinde gerçekleşen gezi programımızda hem dinlendik hem de ailelerimizle keyifli vakitler geçirdik.

İstanbul-Antalya uçuşuyla başlayan programımızda ilk adresimiz Torosların eteğindeki Yazır Köyü oldu. Güzel bir köy kahvaltısının ardından Sagalassos Antik Kenti’ne ziyaret gerçekleştirdik. Antik kenti keşfimizde; dünyanın en yüksek rakımlı tiyatrosunu, Mercellum, Meclis Binası, Antroninler Çeşmesi, Roma Hamamı, Odeon, Çömlekçiler mahallesi, Agora, Neon Kütüphanesi, antik dönemden bu yana suları halen akmakta olan Helenistik çeşme ve şehirdeki diğer kalıntıları yakından gördük, tarihi dokuyu hissettik.

Sagalassos gezimizin ardından Kral Yolu’nun bir parçası olan ve muhteşem doğası ile ünlü Yazılı Kanyon’a rotamızı çevirdik. Bitki örüntüsünün çeşitliliği ile meşhur olan kanyonda doğayla başbaşa bir yürüyüşe çıktık.

Yazılı Kanyon sonrasında Türkiye’nin ikinci en büyük tatlı su gölü olan Eğirdir Gölü’ne gittik. Yeşilin binbir tonunu görebileceğimiz Eğirdir Gölü’ne varışımızın ardından göl çevresinde yürüyüş yaptık ve 2000 yıllık tarihe sahip olan Yeşil Ada’yı dolaştık. Alabalık tesislerinde güzel bir akşam yemeği yedik ve yorucu ve güzel geçen günün ardından dinlenmeye çekildik.

Programımızın ikinci gününde lavantaları ile meşhur Kuyucak Köyü’ne doğru yola çıktık. Lavanta bahçelerinde dolaştık, güzel kokular içinde bolca fotoğraf çekme fırsatımız oldu. Lavanta toplamanın inceliklerini öğrenip kendi lavantalarımızı topladık ve Kuyucak Köyü’nde kahvaltımızı yaptık.

Lavanta bahçeleri turumuz sonrasında Burdur Müzesi’nde Sagalassos Antik Kenti’nden çıkarılan tarihi eserleri görüp rotamızın son durağı olan ve Türkiye’nin Maldivleri olarak bilinen Salda Gölü’ne doğru hareket ettik. Salda Gölü’nde geçirdiğimiz güzel vaktin ardından güzel bir yemek ile programımızı sonlandırdık.

BURA Gezileri “Lavanta Zamanı” programımızda organizasyonu gerçekleştiren ve çokça memnun kaldığımız Heybe Seyahat’e teşekkür ederiz.