Gümülcine’den Şahin’e doğru yola çıktık. Şahin ismini, kurucusu ve 1363 yılında Edirne’yi de fetheden Lala Şahin Paşa’dan alıyor. 3 yıl önce Şahin ziyaretimiz ve daha sonraları batı Trakya iftarları ve Şahin’den İstanbul’a gelen çocuklarla perçinlenen BURA-Şahin dostluğu bu gezimizle iyice kuvvetlendi.

Şahin’e vardığımızda tanıdıklarla kucaklaştık, ilk kez gelenler de hemen kaynaştı.

Karaca Ayşe Türbesi
Şahin’de yerleşim bölgesinin hemen karşı tepesinde, Şahin’in manevi koruyucusu olan Karaca Ayşe’nin türbesi var; sabah namazı sonrası grubumuzun enerjik üyeleri karşı tepeye tırmanmayı göze aldılar. Enerjik ekip yolda; zorlu bir yürüyüşle türbeye varıldı. Mutlu son! Rıdvan Abinin önderliğinde enerjik ekip türbede…

Kahvaltı
Türbe ziyareti sonrası Şahin’e geri döndük; bu arada grubun diğer kısmı (ihtiyarlar :)) yeni yeni uyanıyordu. Şahinliler bizlere mükellef bir kahvaltı hazırlamışlardı.

Evlerde edilen kahvaltıların akabinde, Şahin sokaklarında kahvelere uğrayıp, sohbet ettik.

Şahin Belediye Kütüphanesi
Şahin’e gelmişken Belediye Kütüphanesi’ne uğramadan edemedik, yanımızda getirdiğimiz çam sakızı çoban armağını bazı kitapları hediye ettik.
Başkan Yardımcımız Murat Ellialtı, Kütüphane’de yaptığı konuşmada, BURA ile Şahin arasındaki dostluk ve dayanışmaya dikkatleri çekti.

Şahinlilerle Muhabbet

Şahinli gençlerin motor sevgisi; Şahin’de her gencin, hatta çocuğun bir motosikleti var!

Akşam Yemeği
Akşam yemeğini -yine mükellef bir şekilde- Şahin’de misafir kaldığımız evlerde yedik.

Veda
Ertesigün, Şahinlilere veda ederek İskeçe’ye doğru yola çıktık.

İskeçe
İskeçe’ye gelirgelmez, ilk işimiz İskeçe Müftülüğü’ne yeni seçilen Ahmet Mete Hocamızı ziyaret etmek oldu.

İskeçe Müftülüğü
Grumumuz, İskeçe Müftüsü Ahmet Mete ve VİH (Vaaz ve İrşad Heyeti) üyeleri ile görüştü.

Mehmet Emin Aga’nın vefatı ile boşalan İskeçe Müftülüğü’ne seçilen Ahmet Mete’yi tebrik eden Başkan Yardımcımız Murat Ellialtı, kendisine bir çini hediye etti.

Batı Trakya’da Gümülcine ve İskeçe Müftüleri seçimle işbaşına geliyor, şahıs hukukunda (evlenme ve boşanma) şeriatı uyguluyorlar. Batı Trakya, Avrupa Birliği’nde, bu bakımdan şeriatin uygulandığı tek bölge.

Bizlere kısacık gelen 2-3 saatlik sohbette, Boğaziçililer Batı Trakya konusunu bir de Müftümüzden öğrenme şansını yakaladılar.

Heyetimiz İskeçe Müftülüğü girişinde…
Başkan Akkoç, 9 Eylül 2006’da vefat eden, Batı Trakya davası uğruna defalarca hapse giren, mahkemelerde yargılanan Rahmetli Müftümüz Mehmet Emin Aga ile Haziran 2005’teki görüşmesinde.

İskeçe Türk Birliği
İskeçe’deki bir sonraki durağımız, eğitim ve öğretim çalışmaları ile Batı Trakya Türk Azınlığı’na önemli hizmetler veren İskeçe Türk Birliği’ydi.

BURA Başkan Yardımcısı M. Ellialtı Birlik Başkanı Ozan Ahmetoğlu ile

Ziyaretimizde, İskeçe Türk Birliği Başkanı Ozan Ahmetoğlu, birliği ve çalışmalarını tanıtan bir konuşma yaptı.

İskeçe Türk Birliği Çocuk Korosu

Konuşmaların akabinde, İskeçe Türk Birliği Çocuk Korosu Türkçe şarkılar söyleyerek hepimizi duygulandırdı.

_____________________________________ Ekibimiz de kanunla koroya eşlik etti.

İskeçe Türk Birliği’nde yerel halk kıyafetlerini gösteren tablolar

Birlikte bilgisayar öğrenen çocuklarımız

İskeçe Meydanı ve şehir turu
Müftülük ve Birlik ziyaretlerinden sonra, İskeçe Meydanı, sokaklarını gezdik.

Frape

Bütün Batı Trakya’da yaygın olan “frape”nin tadına baktık.

Kahve, soğuk süt, dondurma karıştırılarak yapılan frape nefisti.

Gençler frape sefasında

Aile saadeti ?

Çetemiz ? İskeçe Sokaklarında
İskeçe’de Çınar Camii’nde

O araba!… O kaza!…
Batı Trakya gezimizin en hüzünlü anı, 24 Temmuz 1995’te Dr. Sadık Ahmet’in kaza geçirdiği arabanın enkazı ile karşılaştığımız andı.

DEB (Dostluk Eşitlik Parti) Genel Başkanı Dr. Sadık Ahmet, tam da Lozan Anlaşması’nın yıldönümüne denk gelen 24 Temmuz günü, bu arabanın içinde şaibeli bir trafik kazasında vefat etmişti.

İskeçe’den sonra civardaki Türk Köylerini ziyaret ettik ve Kavala’ya gittik…

Şahin ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız:

www.sahinliler.com

Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği’nin web sitesine ulaşmak için tıklayınız: